Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 27 Januari 2012

UMNO/BN DAN UNDANG-UNDANG YANG BERAT SEBELAH....




PUTRAJAYA: Pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta yang menjual dan melelong Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) termasuk menerusi laman web boleh dihukum penjara tidak lebih lima tahun, selain denda dan sebat. 

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, berkata pihaknya menerima laporan daripada pegawai kanan Kementerian Pengajian Tinggi berhubung kes itu malam kelmarin dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 403 Kanun Keseksaan atas kesalahan menyalahgunakan harta dengan curang.

"Apa dah jadi dengan undang-undang di Malaysia sekarang ni.Kalaun yang ada kuasa,ada pangkat,ada gelaran boleh buat salah.Tiada tindakan undang-undang diambil.Tapi kalau yang buat salah tu rakyat biasa wa'ima pun kesalahannya curi telur ayam,tetap diambil tindakan undang-undang.Inilah jadinya bila ungkapan adat perpatih dah diterbalikan("BIAR MATI ADAT JANGAN MATI ANAK").
DI SINI SAYA MENCABAR SEMUA KETUA-KETUA POLIS YANG ADA DI MALAYSIA JIKA BENAR KAMU SEMUA KERJA UNTUK MENDAULATKAN UNDANG-UNDANG,BUKA FAIL SIASATAN UNTUK SEMUA MENTERI-MENTERI YANG ADA DI MALAYSIA.SIASATLAH MEREKA DEMI MENDAULATKAN UNDANG-UNDANG.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan